De tijd vliegt voorbij (2) - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Heijmen Groothuis - WaarBenJij.nu De tijd vliegt voorbij (2) - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Heijmen Groothuis - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt voorbij (2)

Door: Heijmen Goothuis

Blijf op de hoogte en volg Heijmen

09 November 2011 | Australië, Brisbane

6 nov

Deze dag wilde we naar het Moreton Island gaan. Dit is een eiland vrij ver uit de kust bij brisbane waar je een hoop mooie plekken kan bezichtigen: Lange stranden waar je kan strandsurfen, snorkelen, Duiken bij een hoop scheepswrakken en nog meer. Om 9 uur wilde we vertrekken vanaf het hostel richting dat veel belovende eiland.

Er zaten echter een paar dingen tegen: elk uur om het uur gaat de shuttle vanaf het hostel naar het treinstation, deze hoef je niet te nemen en je kan gaan lopen... daar doe je helaas 30 min over. schiet ook niet echt op. 2 min over 9 was hij al vertrokken, zouden we een uur moeten wachten. Dan maar naar het koala park, om daar verschllende soorten beesten te zien en met name de koala's. Wel, dit scheen 60$ te kosten en als je dan de volgende dag ook nog naar het mooie eiland gaat, is dat wat veel van het goede. Ja wat doe je dan??

Zijn naar de supermarkt gegaan en hebben hier een kistje bier gekocht en zijn in het park gaan zitten met een voetbal, rugbybal en hebben ons hier vrijwel de hele middag vermaakt. In het park zat ook een bende zwervers die met hun tentjes/ zeilen van park naar park hoppen om hier zo lang mogelijk te blijven zitten. Tot nu toe zaten ze hier al 2 weken zonder weggestuurd te worden door de politie, chapeau!

In de avond maar eens wat anders eten dan anders, ik heb een grote kip curry schotel gemaakt voor 6 pers. In het hostel is ook aanwezig een pooltafel en tafeltennistafel, waar ik me de rest van de avond prima heb vermaakt.
Voor het slapen gaan afgesproken dat we om 8 uur wilde vertrekken naar het befaamde eiland, dus 7 uur ontbijt.

7 nov

Kwart over 7 mijn bed uitgerold om me klaar te maken voor de mooie dag die in het verschied lag. Keurig om 8 uur in de shuttle naar het transit center van brisbane om hier de trein te pakken naar Manly en vanaf daar de ferry te nemen richting Moreton Island. Verliep allemaal vrij soepel, in Manly meteen opzoek gegaan naar de haven waar de boot zou komen.

Tja, boot (ferry) waar o waar komt die?
Dan maar vragen bij de coast gaurd, die weten vast wel welke kant we op moeten lopen om naar de veerpont te gaan. De vrouw met ietswat overgewicht, zal vast komen door een zittend beroep uit te oefenen(secretaresse van de coast gaurd), vertelde ons dat er hier helemaal geen boot die kant op ging. De lieftallige jonge dame achter de receptie bij ons hostel had ons even de verkeerde kant op gestuurd, DROMMELS. Stonden we daar, op een plek waar niets te beleven was, stand dat bestond uit klei en kleine steentjes, de locale bevolking de je van A tot Z aanstaard als je voorbij komt lopen, op een afstand van 3 vierkante km waren er 3 plekken waar je iets te eten kon krijgen, etc etc. Hoop dat je een beetje een beeld hebt van hoe het er daar uitzag, niets te doen.

Er was 1 man in de haven die ons nog redelijk kon vertellen waar we ons enigsinds konder amuseren. Er was een klein outdoor zwembadje met water vanuit de zee, waar ze met van de kleine betstuurbare zeilbootjes aan het racen waren. Op de weg daar naar toe mijn eerste fish and chips gescoord en in het gras kostelijk zitten vermaken naar de zeilende kleine opjecten.

Op de terugweg maar langs de supermarkt gegaan om daar een goed avondmaal te halen. Jawel, 22 knakkies voor 7 dollar. Als dat geen goeie deal is weet ik het ook niet. Hier heerlijk aan zitten knagen met 5 man aan de hot-dog broodjes.

Vervolgens was het tijd voor wat spelletjes, kingse was nog niet aan bod gekomen.. Waarom dan ook niet, Never had i ever, snake eyes, thump master etc... hele leuke avond gehad.

8 nov

Plan de sjampagne was om om rond een uurtje of 11 te vertrekking richting Noosa Heads. Vanaf dit moment zou ik ook daadwerkelijk slapen in zo'n gehuurde jucy fan. Dit is een waggel waarin je met 4 pers kan slapen, 2 onder en 2 in de penthouse. De franse gozert ging weer terug richting Sydney om hier wat te werken en ik kon zijn plaats innemen, een rijdend huis.. Briljant.

Omhoog langs de kust dan maar. Hier hebben we echt heel veel mooie plekken gezien. De sunshine coast is echt prachtig: water, strand, rotsen, palmbomen en van die kleine strandhuisjes aan de rand van het strand. Geen hoogbouw of maar ook maar iets wat lijkt op de hightowers in surfers paradise. Ons hostel hier is Nomads, en tja noosa is vrij duur vergeleken met andere plekken. Gelukkig slaap ik een een luxe wagen dus was het voor ons maar 5$ per avond. Dat is te overzien dacht ik zo.

In de avond, in het kader van we hebben gister zo gezond gegeten, naar domino's gegaan om daar een 5$ deal pizza te halen en daarna naar de bios geweest(In Time). De bios leek op een oude kelder, en rook ook zo. Plaats voor mannetje of 20 misschien 30. Na de film meteen naar de camperfan gegaan om hier te snurken en de volgende dag naar het Noosa national park te gaan.

Zo nu ben ik weer up-to-date. Vanaf hier Zien we wel weer wanneer we ergens in fraser island belanden en de whitsundays...

Tot shrijfs

• 13 November 2011 - 19:16

Meta:

Heijmen, wat klinkt het allemaal geweldig. Je maakt wel wat mee.Zo te lezen, kloppen dus inderdaad de verhalen, dat je direct aanspraak hebt met alle andere backpackers. Ik geniet van je reisverslag en volg je op de kaart. Blijf vooral veel schrijven, zodat ik ook wat mee kan maken.