Slapen in een jucy fan, top or not? - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Heijmen Groothuis - WaarBenJij.nu Slapen in een jucy fan, top or not? - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Heijmen Groothuis - WaarBenJij.nu

Slapen in een jucy fan, top or not?

Door: Heijmen Goothuis

Blijf op de hoogte en volg Heijmen

14 November 2011 | Australië, Rainbow Beach

9 nov,

Voor het eerst in de auto geslapen en aangezien het liggen in de auto nog al krap is maar in de penthouse gekropen. De lengte van het bed is fantastisch,kan me voor het eerst sinds ik in een bed in australie lig helemaal uitstrekken,al die bedden in de hostels waren precies pas(voor alle lange mensen die ooit nog willen gaan backpacken, koop een grote tent en overnacht daar in.. een bed in hostel pas je niet in als je langer bent dan ik). De breedte van de penthouse is dan weer iets minder,als je jezelf probeert om te draaien draai je of het tentzeil in of je draait je dwars boven op de persoon naast je. Maar ach je bent jong en je wilt wat, nietwaar...

Het was prachtig weer, dus even een kijkje genomen op het strand wat een prachtig uitzicht heeft. Ik kan hier zo een dag of 5 naar staren zonder me te vervelen. Toch is het wel was warm om hier 5 dagen te bakken, dus na een uurtje of 2 terug naar het hostel om het zeezout van je af te spoelen, stevige stappers aan te trekken om naar het 'Noosa National Park' te gaan. Gelukkig lag dit pal naast het stand, dus konden we weer heuvel op en af terug lopen. Het park heeft 5 verschillende routes om te lopen: van een half uur, 1 uur, 1,5 uur, 2 uur en de laatste 2,5 tot 3 uur wandelen. Zo sportief als we die dag waren, hebben we maar de korste route genomen. Veel verschllende fascinerende bomen en planten gezien. Maar het hoogte punt was eigenlijk aan het begin van onze wandel. Pal boven de parkeerplaats zat boven in de boom een koala rustig op zijn maal te kouwen. Mooi om zo'n beestje helemaal in zijn eigen element te zien en zich door niets of niemand laat storen tijdens zijn avond maal.

In de avond klein simpel pasta'tje weggewerkt en vroeg naar wederom the penthouse gegaan, want het was zo'n ontzettende vermoeiende dag..

10 nov,

Pak en beet een paar uur geslapen om dat er een snurkende dame naast me lag. Ja blijbaar kunnen vrouwen ook ontzettend hard zagen! Gelukkig werd zij vroeg wakker en ging ze om 6 uur het bed uit, Hell Yeah! Eindelijk het rijk voor mij alleen. Toen ik wakker werd was het al weer redelijk warm. Schatte dus in dat het een uurtje of 11 wellicht 12 was. Mmm, Half 9..Prima, meteen de wandelschoenen aangetrokken om de andere kant van het gebied te verkennen.

2 van de maide wilde graag even een dagje voor zich zelf. Nu ben ik gelukkig de moeilijkste niet dus ben ik eerst met Cathy een ochtend duik in de zee gaan nemen(was al bijna middag, maar ach). Vervolgens opzoek gegaan om de dag eens nuttig te besteden. Tja, wat doe je dan: scooter huren? Surfen? Rondje Noosa met de rondvaart? Bootje huren? Jaaa.. dat is het. Zijn langs het binnenwater naar een verhuurder gelopen en geregeld dat voor 25$ de neus een uurtje op zo'n wit moterbootje met 9.9 pk erachter konden huren. Een uur lang me kostelijk vermaakt langs de wateren die je door heel Noosa brengen. Paar hele mooi plekken gezien, kust met van die onwijs mooie villa's met zwembaden, palmbomen en uiteraard een bootje voor de deur. Lijkt me niet gek om later ook zo'n stekje te hebben.

Eenmaal terug in het hostel gevraagd wat de dames hadden gedaan, en uiteraard deze stik jalours gemaakt met onze boottrip. Bij de supermarkt stokje met zalm gekocht en deze bij ondergaande zon op zitten eten onder het genot van een corona +lime en een boekje in de andere hand. Het leven is k*t!

11 nov

Half 8 werd ik wakker en ben maar meteen me tas gaan inpakken want deze dag gingen we verder naar Rainbow Beach. De dames wilden graag eerst langs de plaatselijke peterpans(reisbureau) om hier hun tripje op Fraser Island vast te leggen. Dit gaf bij de dames een beetje ochtend crises. Bij een van de dames werkte de pinpas/ creditkaart niet, en de anderen hadden zojuist al betaald. Hoe moest dit nou in gods naam worden opgelost...? Ik heb hier op een afstandje heerlijk van zitten genieten en geluisterd naar de kibbelende dames over lenen, cash, terug gegven, ouders.. etc. Hilarisch op de vroeg morgen om dit mee te maken, had ook niet enige intensie om me hier mee te bemoeien.

Eind goed al goed, reis was geboekt en we konden nu eindelijk vertrekken. Het was nu al half 12 en de dames kregen een uitgebreide instructie in rainbow beach over het rijden in een 4x4 auto en andere tips om 3 uur. Aangezien de dames altijd een uur of 2 uittrekken om verkeerd te rijden heb ik aangeboden om wederom achter het stuur te kruipen(vond ik zelf ook wel een veilige gedachte).

Voor het eerst waren we in 1x goed gereden, anderhalf uur laten waren we op de plek van bestemming en konden we rustig ons installeren bij hostel Pippies. Ik ben hier opzoek gegaan voor een dagtocht Fraser en gelukkig zat er naast het hostel een reisbureau, een peterpans notabene. Whoop whoop, zondag gaan we dag lang Fraser Island verkennen. De dames zouden de morgen vertrekken voor 3 dagen, vond ik wat lang. In de avond het dorpje bekeken wat heel klein is, heel duur maar wel met een mooi uitzicht. Kleine strand wandeling gemaakt en op de terug weg een lekker wijntje uitgezocht.. Onder het genot van de goon wat spelletjes gespeeld en vervolgens vroeg naar bed.

12 nov

Ik merk dat ik nu een beetje in een ritme begin te komen, als ik nu vroeg naar bed ga word ik ook wat eerder wakker. Half 7 werk ik wakker en om 7 uur was er gratis ontbijt bij het buurhostel. Pannenkoeken, ja dat laat je natuurlijk niet zomaar aan je voorbij gaan. Om half 8 was er vervolgens ook nog is ontbijt bij ons eigen hostel, lang niet gek dacht ik zo.

Om 8 uur gingen de dames er vandoor om hun trip naar fraser island te beginnen. Eindelijk even tijd voor mezelf. Meteen de wagen gepakt en opzoek gegaan naar Cooloola Cost. Hier scheen een mooi stand te zien met beautiful uitzicht. Mmm het dorpje wel gevonden maar niet het strand, ook geen water gevonden, geen mensen op straat waar je het aan kon vragen. Was al met al een uitgestorven bende daar. Dan maar weer met de 4 wielen onder je kont terug naar je eigen stekkie. Hier hebben ze de 'Great! walk Cooloola'. Je loopt hier eens stukje land inwaards en opeens, 'out of de blue' een grote zandvlakte.. Heel frappant om dit te zien. Vanaf het midden in de zandvlakte heb je uitzicht op zee met wat eilanden en landinwaarts zie je kleine riviertjes(waar ik waarschijnlijk deze morgen naar op zoek was) rotsen, bomen etc.. Mooie plek dit!

Terug naar het hostel, hier lekker met een boekje langs het zwembad gelegen en een beetje nadenken over wat ik zodadelijk wil gaan doen. Blijf ik met deze poedels reizen tot aan cairns of ga ik weer mijn eigen gang en ga ik lekker hostelletjes hoopen. Denk het 2e, nergens aan vast zitten is veel meer ontspannen.

13 nov

Mwap mwap, telefoon gezet om kwart over 6 om daarna om 7 uur te bus te pakken richting fraser island. Hoe vroeg het ook klinkt, het is hier voor 5 uur al licht en toen ik de bus uit kwam waren er veel mensen wakker en bezig met hun dagelijkse bezigheden. Snel wat handige spullen gepakt om mee te nemen: zonnebrand/ bril, zwembroek, handdoek, camera, water en een hoed. Goeie schoenen aan getrokken om de dag te beginnen!!!

De bus was voor ongeveer 35 man. Had verwacht dat de banden van de bus van die dikke tractor banden waren, maar niet eens.. 300 pk nog wat, 8 versnellingen, lang niet gek. Op naar de Ferry, waar meteen iets opmerkelijks werd gespot: dolfijnen. Leuk om zo je trip te beginnen.

Volgens mij was onze eerste stop op het eiland Dilli Village waar we een kopje thee of koffie kregen, met gebak uiteraard. Dit was na 15 min het eiland te hebben ingereden. Vanaf hier naar central station, waarbij je meteen denkt aan treinen/ bussen/ taxi.. Maar gelukkig niet waas, rustig plekje met verschillende kleine huisjes, hoge bomen met fel kleure bloemen onder en raare bladen aan de zijkant. Na langs een klein watertje te zijn gelopen, bomen te hebben geknuffeld doorgereden naar 'Lake MCKenzie' Wauw, wat is dit gaaf. Wit strand waarvan het zand zo fijn is dat je er bij wijze van je haren mee kunt wassen. Licht blauw water, met een heuvelachtig landschap op de achtergrond. Het water is heel verfrissend en uiteraard komt je hier iemand tegen die naast je woont in amsterdam.. Frappant. We waren goed geinstrueerd wat je moest doen als er dingo's in de buurt waren, helaas geen gezien of gevonden.

Terug naar de plek waar we in de ochtend koffie hebben gedronken voor een uitgebreide lunch. Je mocht hier zoveel mogelijk en zo vaak mogelijk opscheppen als je wilde. Mmm, als rijke backpacker denk je dan natuurlijk: als ik nu voor 2 eet kan ik in de avond een bammetje of 2 nemen en dan ben ik voldaan. Dus de kippenpoten, ossenhaas, rijst, pasta, ceaser saled en broodjes werden met genoeg weggeschoven.

Op naar het 'Maheno Wreck'. Dit was in 1905 de snelste passagier boot. Deze had een record van ... naar sidney in...(weet ik niet meer), maar dit heeft voor 37 jaar gestaan en dat is toch wel speciaal. Op de terug weg langs Eli Creek, waar wederom het water heel koud was maar lekker om af te koelen. Stromend riviertje wat jaarlijks 80 tot 100 miljoen liter ver drinkwater de zee in spoelt. En helaas was de toch al weer ten einde, terug naar rainbow beach. Gek doch gaaf, op de ferry weer dolfijnen gezien. Had een top dag gehad! In de avond inderdaad nog maar 1 broodje gegeten en na zo'n uitputtende dag vroeg naar bed gegaan.

En nu.. Ga denk ik met de maide mee tot aan harvey bay en vanaf daar ga ik weer in mijn eentje reizen.. Op naar de whitsundays!

Tot schrijfs:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rainbow Beach

Heijmen

Actief sinds 10 Okt. 2011
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 22566

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2011 - 28 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: